پایگاه مقاومت بسیج مسجد رضویه

فرهنگی سیاسی ورزشی

پایگاه مقاومت بسیج مسجد رضویه

فرهنگی سیاسی ورزشی

امام از نگاه حضرت آیةالله خامنه‌ای

امام از نگاه حضرت آیةالله خامنه‌ای (مدظله العالی)

امام خمینی

«... نام‌آور بزرگ دوران معاصر یعنی امام روح‌الله خمینی قدس‌سره دانشمندی پارسا و خردمندی پرهیزکار و حکیمی سیاست‌مدار و مومنی نواندیش و عارفی شجاع و هوشمند و فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار بود. او فقیه و فیلسوف و عارف و معلم اخلاق و ادیب و شاعر بود.

در او خصلت‌های برجسته خداداد در آمیخته با آنچه او خود از معارف قرآنی آموخته و دل و جانش را به آن زیور داده بود. شخصیت عظیم و جذاب و تاثیرگذاری پدید آورده بود که هر یک از چهره‌های برجسته یک قرن اخیر جهان- که قرن رجال بزرگ و مصلحان نام‌آور دینی و سیاسی و اجتماعی است- در برابر آن کم جاذبه و یک بعدی و کوچک به نظر می‌آمدند.

کاری که او بدان همت گماشت و با ایمان و توکل و تدبیر و صبر خود بدان دست یافت نیز به همان اندازه بزرگ و باور نکردنی و اعجاب‌انگیز بود. شخصیت ممتاز و درخشان او در همه دوره‌های حیات سیاسی‌اش خیره کننده و منحصر به فرد بود.» 1

امام خمینی قدس‌سره شخصیتی آن‌چنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران جهان و تاریخ، به جز انبیا و اولیای معصومین علهیم‌السلام به دشواری می‌توان کسی را با این ابعاد و این خصوصیات تصور کرد.» 2

امام بزرگوار ما با ارائه مکتب سیاسی اسلام خط بطلان بر همه تلاش‌های فرهنگی و سیاسی دشمنان اسلام در طول یک قرن و نیم گذشته کشید که سعی کرده بودند اسلام را به کلی از عرصه زندگی جامعه بیرون رانند... .»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد